Written by REKOR

Στις 21 Οκτωβρίου οι αποζημιώσεις στους πληγέντες της Εύβοιας

Την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου ο ΕΛ.Γ.Α. θα καταβάλει την αποζημίωση, ύψους 1.200.000 ευρώ, στους δικαιούχους, ασφαλισμένους, πληγέντες αγρότες της περιοχής της Εύβοιας για τις απώλειες του Φυτικού και Ζωικού Κεφαλαίου, από τις καταστροφικές πλημμύρες του Αυγούστου.

Οι εκτιμήσεις των ζημιών ξεκίνησαν στις 11 Αυγούστου 2020 και ολοκληρώθηκαν λίγο μετά το πέρας υποβολής των δηλώσεων. Μέχρι την 4η Σεπτεμβρίου είχαν ολοκληρωθεί και οι εκτιμήσεις ΚΟΕ.

Υποβλήθηκαν 279 δηλώσεις φυτικής παραγωγής και 65 δηλώσεις ζωικής παραγωγής, καθώς και 230 αρχικές δηλώσεις που αφορούν ΚΟΕ.

Τα πορίσματα συντάχθηκαν άμεσα και περί την 20η Σεπτεμβρίου συνδέθηκαν με τη ΔΚΕ/22 και είναι έτοιμα για πληρωμή.

Οι ζημιές αντιμετωπίστηκαν με ευρύτητα, πάντα βέβαια στα πλαίσια του Κανονισμού Ασφάλισης Φυτικής παραγωγής.

Το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων (φυτικής παραγωγής και ζωικού κεφαλαίου) είναι περίπου 1.200.00 ευρώ και θα ήταν σχεδόν τριπλάσιο αν το μεγαλύτερο μέρος των παραγωγών (κυρίως αυτών που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές) δεν έκαναν «υπο-ασφάλιση» των καλλιεργειών τους. Το κόστος ενίσχυσης των ζημιών ΚΟΕ εκτιμάται σε 600.000 ευρώ.

Δόθηκε η δυνατότητα στους παραγωγούς να υποβάλουν δήλωση (από 1η έως 15 Οκτωβρίου) για ζημιές, οι οποίες δεν αποζημιώνονται από τον Κανονισμό ΕΛ.Γ.Α. ούτε εντάσσονται στον Κανονισμό ΚΟΕ, όπως π.χ. σε μοτέρ, γεωτρήσεις, επιχωματώσεις κ.λ.π., οι οποίες συγκροτούν μία τρίτη κατηγορία για τις αποζημιώσεις. Μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, θα αρχίσουν άμεσα οι εκτιμήσεις στις περιπτώσεις αυτές σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Ανδρέας Θ. Λυκουρέντζος επισκέφθηκε την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου το κτίριο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, όπου συνάντησε τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανό και τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, Κτηνιατρικής και Περιβάλλοντος κ. Δημήτρη Βουρδάνο και ενημέρωσε για το χρονοδιάγραμμα των αποζημιώσεων.

«Μέσα σε δύο μήνες επιτύχαμε να γίνουν όλες οι εκτιμήσεις, να συνταχθούν τα πορίσματα και να καταλήξουμε στο ποσό της αποζημίωσης ανά δικαιούχο. Είναι μια πρωτόγνωρη διαδικασία, η οποία εξελίχθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και επιτύχαμε να έχουμε με ακρίβεια και δικαιοσύνη τα τελικά μας συμπεράσματα», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΛ.Γ.Α. κ. Ανδρέας Θ. Λυκουρέντζος.

Πηγή: https://www.agronews.gr

Written by REKOR

Κίνητρα για αγορά αγροτικού εξοπλισμού και μηχανημάτων

Με δεδομένο το γεγονός ότι ο νέος προϋπολογισμός αξιολογείται από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ως μια ευκαιρία επιδίωξης οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία, που ενισχύεται από κοινοτικά κονδύλια αλλά και ευελιξία ως προς την δημοσιονομική πολιτική, πάγια αιτήματα του αγροτικού χώρου -που αποδεδειγμένα στέκεται στο ύψος των περιστάσεων όταν η συνθήκη καλεί σε ενίσχυση της παραγωγικότητας- έρχονται ξανά στο προσκήνιο και χρήζουν ευνοϊκής ρύθμισης.

Ένα εξ αυτών των αιτημάτων, είναι και η ανάγκη δημιουργίας ειδικού αφορολόγητου αποθεματικού από την πώληση παλαιού αγροτικού εξοπλισμού το οποίο θα συμψηφίζεται ισόποσα με την αξία αγοράς του καινούργιου μηχανήματος, καθώς και η αύξηση του ποσοστού απόσβεσης των γεωργικών μηχανημάτων. Το αίτημα να είναι αφορολόγητο το έσοδο από την αντικατάσταση του µεταχειρισµένου µηχανήµατος και αυτό της αύξησης της ετήσιας απόσβεσης των γεωργικών µηχανηµάτων έχουν επανειλημμένα τεθεί και από τον ΣΕΑΜ τόσο στην ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, όσο και σε στελέχη του υπουργείου Οικονομικών. Συγκεκριμένα, η εισήγηση αφορά στη δημιουργία ειδικού αφορολόγητου αποθεματικού, από το έσοδο της πώλησης του παλαιού παγίου, το οποίο θα συμψηφίζεται ισόποσα με την αξία αγοράς του καινούργιου μηχανήματος, μειώνοντας έτσι την αποσβέσιμη αξία του. Παράλληλα, προκειμένου να έχει η ευελιξία αυτή ουσιαστικό αποτέλεσμα, αξίζει να συνοδευτεί και με αύξηση του ποσοστού απόσβεσης των γεωργικών μηχανημάτων, από 10% ετησίως στο 20%, που συνεπάγεται και μείωση του χρόνου απόσβεσης από τα 10 στα 5 έτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε άλλες ανταγωνιστικές χώρες, όχι μόνο δεν υφίστανται τέτοιου είδους αντικίνητρα, αλλά αντίθετα, αυξάνεται το ποσοστό της ετήσιας απόσβεσης μέχρι και του ποσοστού του 100%, υπό προϋποθέσεις.

Νωρίτερα φέτος, αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ), σε συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο, έθεσε εκ νέου το αίτημα αυτό, ενώ παράλληλα τα στελέχη τόσο της σημερινής όσο και της προηγούμενης κυβέρνησης έχουν τεθεί υπέρ μιας τέτοιας ρύθμισης, χωρίς ωστόσο αποτελέσματα. Τον περασμένο Μάιο λοιπόν, υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Οικονομικών, είχε συμφωνήσει με τις θέσεις και προτάσεις του Συνδέσμου και δεσμεύθηκε να προβεί στην αναγκαία μελέτη και τροποποίηση του σχετικού άρθρου της φορολογικής νομοθεσίας.

Πηγή: https://www.agronews.gr

Written by REKOR

Διπλασιασμός του πριμ πρώτης εγκατάστασης

Στα 35.000 ευρώ, σχεδόν δηλαδή διπλάσια από όσα δόθηκαν στην τρέχουσα περίοδο, υπολογίζεται η ρεαλιστική αφετηρία για το ποσό του πριµ πρώτης εγκατάστασης που χτίζεται για τις ανάγκες της ερχόµενης προγραµµατικής περιόδου. Οι διαρροές από τη γενική γραµµατεία του ΥΠΑΑΤ ήδη κάνουν λόγο για ένα «πολύ µεγαλύτερο ποσό» στο επόµενο Μέτρο Νέων Αγροτών, µε το πριµ των 35.000 ευρώ να έρχεται να στηρίξει παράλληλα και η πρόσφατη µελέτη του συµβουλευτικού οργάνου της ΕΕ για τις χρηµατοδοτικές ανάγκες στον ελληνικό πρωτογενή τοµέα (Fi-Compass).

Συγκεκριµένα το ποσό αυτό αποτελεί ουσιαστικά ένα κατώτατο όριο για τη ζήτηση µεσοπρόθεσµου δανεισµού (κάτω των 10 ετών) των Ελλήνων αγροτών, που αφορά µικροεπενδύσεις και κάλυψη εξόδων. Ως εκ τούτου, θεωρείται µία στέρεα βάση για το ξεκίνηµα της αγροτικής δραστηριότητας, εφόσον φυσικά συνοδευτεί και από προγράµµατα όπως τα Σχέδια Βελτίωσης µε αυξηµένο ποσό επιδότησης για τους νέους αγρότες.

Σηµειώνεται εδώ πως µεσοπρόθεσµος δανεισµός σηµαίνει, δάνειο µε ωρίµανση κάτω των 10 ετών, κάτι που λαµβάνει υπόψη και την πρόθεση να διπλασιαστεί η περίοδος δεσµεύσεων των νέων αγροτών στο πρόγραµµα από τα 5 στα δέκα έτη.

Άλλωστε, µε το ποσό των 35.000 ευρώ, δεν πέφτει θεαµατικά και ο αριθµός των νέων αγροτών που επωφελείται. ∆ηλαδή, από τους 16.000 που ήταν οι ωφεληµένοι την τρέχουσα περίοδο, οι δικαιούχοι θα είναι 10.000, λαµβάνοντας υπόψη βέβαια ότι ο συνολικός διαθέσιµος προϋπολογισµός θα είναι ο ίδιος. Έτσι λοιπόν και δεν θα φανεί πολύ η µείωση των δικαιούχων και παράλληλα αυξάνεται το ποσό, όπως δεσµεύονται οι αρχές.

Στα 54.000 ευρώ το ιδανικό

Τα 35.000 ευρώ είναι το κατώτατο όριο του µεσοπρόθεσµου δανεισµού των αγροτών, ο οποίος συνήθως είναι κοντά στα 54.000 ευρώ. Ωστόσο, το µεγαλύτερο αυτό ποσό πολύ δύσκολα θα µπορέσει να δοθεί ακόµα και αν η ΚΑΠ επιτρέπει µέσω του Μέτρου Νέων Αγροτών να δίνεται πριµ έως 100.000 ευρώ, καθώς θα αφήσει πολλούς απέξω. Βέβαια, να αναφερθεί εδώ ότι η Ιταλία και η Ισπανία διαθέτουν 70.000 ευρώ κατ’ αποκοπή ενίσχυση µε αυστηρά κριτήρια σε λίγες εκµεταλλεύσεις µε καλά επιχειρηµατικά πλάνα στην τρέχουσα προγραµµατική περίοδο, ποσό ικανό να δηµιουργήσει δραστήριες αγροτικές µονάδες.

Αξίζει τέλος να σηµειωθεί πως, στην ίδια µελέτη, χρησιµοποιούνται ως πηγή οι διαχειριστικές αρχές του Προγράµµατος Αγροτικής Ανάπτυξης, όπου αναφέρουν πως το τρέχον πριµ που κυµαίνεται µεταξύ 17.000 και 24.000 ευρώ «είναι µία βοήθεια, αλλά δεν µπορεί να δηµιουργήσει βιώσιµες εκµεταλλεύσεις».

Πηγή: https://www.agronews.gr

Written by REKOR

Νέα προκήρυξη Νέων Αγροτών με 100 εκατ. ευρώ μέσα στο 2020

Ακόµα µία προκήρυξη Νέων Αγροτών θα πρέπει να περιµένουν οι αγρότες εντός της περιόδου 2020-2021, σύµφωνα µε τα όσα προέκυψαν από την 8η Επιτροπή Παρακολούθησης των Προγραµµάτων Αγροτικής Ανάπτυξης, την περασµένη Τετάρτη. Oι πληροφορίες κάνουν λόγο για ανάγκη τρίτης προκήρυξης, η οποία υπολογίζεται στα 100 εκατ. ευρώ, ώστε να µπορέσει το Πρόγραµµα Αγροτικής Ανάπτυξης να κλείσει χωρίς προβλήµατα. Συγκεκριµένα, καλά ενηµερωµένες πηγές αναφέρουν πως η «ανάγκη» αυτή προκύπτει από τη διαχειριστική φόρµουλα που πρέπει να βρεθεί για την εξισωτική αποζηµίωση: Την τριετία 2021-2023 η χώρα µας δεν έχει δεσµεύσει τα απαραίτητα κοινοτικά κονδύλια για την πληρωµή της εξισωτικής από τα Προγράµµατα, χρήµατα τα οποία υπολογίζονται στα 150 εκατ. ευρώ, ετησίως. Ως εκ τούτου, για να εγκριθούν από τους Ευρωπαίους και µην φανεί στους δείκτες πως το ελληνικό πρόγραµµα αφιερώνεται σχεδόν στο 50% µόνο για το Μέτρο 13 (εξισωτική) θα επιχειρηθεί η ισορροπία µε προγράµµατα εύκολης απορροφητικότητας, και ένα από αυτά είναι οι Νέοι Αγρότες.

Την τριετία 2021-2023 η χώρα µας δεν έχει δεσµεύσει τα απαραίτητα κοινοτικά κονδύλια για την πληρωµή της εξισωτικής από τα Προγράµµατα, χρήµατα τα οποία υπολογίζονται στα 150 εκατ. ευρώ, ετησίως.

Αντίθετα, δύσκολα είναι τα πράγµατα για τους δικαιούχους Βιολογικών που λαµβάνουν ενίσχυση µε τριετείς συµβάσεις (µετάβαση), καθώς όπως όλα δείχνουν δεν θα είναι δυνατή η παράταση των δεσµεύσεών τους, εφόσον δεν γίνεται να καλυφθούν και οι τέσσερις προσκλήσεις (δύο για φυτική και δύο για ζωική παραγωγή).

Όσον αφορά τις προκηρύξεις εντός του ερχόµενου 6µήνου, ο προγραµµατισµός αναφέρει:

  • Εντός του πρώτου διµήνου του 2020 θα υπάρξει προκήρυξη για το Μέτρο 3.1 «Στήριξη για νέες συµµετοχές σε συστήµατα ποιότητας».
  • Μετά το τέλος των δηλώσεων ΟΣ∆Ε του 2020 θα βγει η τρίτη προκήρυξη του Μέτρου 10.1.8 για το Κοµφούζιο ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία πρώτη φορά καλύπτει και αµπέλια, σύµφωνα µε την προδηµοσίευση.
  • Προς υπογραφή βρίσκεται η Υπουργική Απόφαση για το Μέτρο 4.1.2, που αφορά τα Σχέδια Βελτίωσης για αρδευτικά συστήµατα.
  • Αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί το Μέτρο 5.1 «Αντιχαλαζικά»
  • Αναµένεται άµεσα, η πρόσκληση του Μέτρου 4.2.1 Μεταποίηση στην Πελοπόννησο.

Πηγή: www.agronews.gr

Written by REKOR

Σχέδια Βελτίωσης: Χρηματοδότηση και τροποποιήσεις τα «καυτά» θέματα

Aντίστροφα μετρούν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, δικαιούχοι της ενίσχυσης για την υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων. Σε μερικές ημέρες, οι τελικοί πίνακες εντάξεων θα αναρτηθούν στην πλειονότητα των περιφερειών. Έτσι, οι παραγωγοί θα μπορέσουν να πάνε στις τράπεζες με τις οριστικές εντάξεις, ώστε να εξασφαλίσουν την αναγκαία, όπως προκύπτει από το εκτενές ρεπορτάζ της «ΥΧ», χρηματοδότηση για να προχωρήσουν τις επενδύσεις τους.

Αγρότες, μελετητές, αντιπρόσωποι και κατασκευαστές μηχανημάτων και τραπεζικοί συνθέτουν το μωσαϊκό του αφιερώματος, που επιχειρεί να φωτίσει σημαντικές πτυχές μια ζωτικής για τον πρωτογενή τομέα, αλλά ταυτόχρονα δύσκολης πορείας.

H εξέλιξη των ενστάσεων στις περιφέρειες

Εβδομάδα εξελίξεων είναι αυτή που ολοκληρώνεται ως προς την αξιολόγηση των ενστάσεων από τις περιφέρειες. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΥΧ», έως την ερχόμενη εβδομάδα θα έχουν αναρτηθεί οι πίνακες όλων των περιφερειών της ηπειρωτικής Ελλάδας, εκτός από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στην ανωτέρω περιφέρεια ο πίνακας των δικαιούχων αναμένεται έως τα μέσα Αυγούστου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις υποβληθείσες ενστάσεις περίπου oι μισές αφορούν επενδύσεις που έχουν εγκριθεί, ωστόσο μέρος της επένδυσης είχε κοπεί κατά την εξέταση του φακέλου. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν οι ενστάσεις με αίτημα για επιπλέον μοριοδότηση, με στόχο να ενταχθούν στις εγκεκριμένες επενδύσεις.

Όπως τόνισαν στην «ΥΧ» στελέχη περιφερειών και μελετητές, συνιστάται προσοχή κατά την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τις ενστάσεις, καθώς, ακόμα και αν κάποια έχει γίνει δεκτή, δεν καθιστά αυτομάτως τον αιτούμενο δικαιούχο της ενίσχυσης. Το σύνολο των ενστάσεων που υποβλήθηκαν πανελλαδικά φτάνει τις 3.600.

Οι άνθρωποι πίσω από τις επενδύσεις

Μελετητές, τραπεζικοί παράγοντες, εκπρόσωποι της αγοράς μηχανημάτων και, φυσικά, αγρότες, που συγκαταλέγονται στους δικαιούχους, κατέθεσαν την άποψή τους στην «ΥΧ» για την εξέλιξη της διαδικασίας που πλησιάζει στην κορύφωσή της, δηλαδή την υλοποίηση των επενδύσεων. Άπαντες κάνουν λόγο για μια αργή εξέλιξη με μεγάλες καθυστερήσεις και επίπτωση στην υλοποίηση των επενδύσεων.

Επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας για την περάτωση των επενδύσεων είναι η αρνητική εξέλιξη της εμπορικής περιόδου για βασικά γεωργικά προϊόντα που ψαλίδισε το «μαξιλάρι» ρευστότητας που σχεδίαζαν να δημιουργήσουν οι παραγωγοί.

Από τις τράπεζες και τους αντιπροσώπους, μέχρι τους αγρότες, όλοι περιμένουν την ενεργοποίηση των πληρωμών του ΠΣΚΕ για να «ρολάρει» η ρευστότητα στην αγορά. Επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας για την περάτωση των επενδύσεων είναι, όπως μας είπαν, η αρνητική εξέλιξη της εμπορικής περιόδου για βασικά γεωργικά προϊόντα που ψαλίδισε το «μαξιλάρι» ρευστότητας που σχεδίαζαν να δημιουργήσουν οι παραγωγοί πριν προχωρήσουν τις επενδύσεις τους.

Τροποποιήσεις: Λύσεις και ευελιξία ζητούν μελετητές και αγρότες

Σε «γόρδιο δεσμό» για την υλοποίηση των επενδύσεων, εξίσου σημαντικό με την ενεργοποίηση των πληρωμών στο ΠΣΚΕ, αναδεικνύονται οι τροποποιήσεις που μερίδα αγροτών επιθυμεί να κάνει στις επενδύσεις του. Όπως μας είπαν μελετητές και αγρότες, οι ανάγκες μετά από δύο χρόνια που έχουν παρέλθει από την οριστικοποίηση του επενδυτικού σχεδίου αλλάζουν, ωστόσο κάποιες τράπεζες παρουσιάζονται επιφυλακτικές σε αυτό το ενδεχόμενο. Επιπλέον, ορισμένοι μελετητές θεωρούν ότι πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις για σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με την τροποποίηση μιας επένδυσης.

Όπως ανέφερε στην «ΥΧ» η μελετητής από τον Αλμυρό Μαγνησίας, Μαρία Δημάκου: «Κατά την άποψή μου, χρειάζεται να βγουν επίσημες διευκρινίσεις της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής (ΕΥΕ) του ΥΠΑΑΤ που να ξεκαθαρίζει τα πάγια, αλλά και πρωτότυπα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί και τα οποία δεν καλύπτει το αρχικό πλαίσιο της πρόσκλησης που είχε δημοσιευθεί το 2017. Για παράδειγμα, τρακτέρ εγκρίθηκε με καμπίνα, παίρνει τελικά ο αγρότης χωρίς καμπίνα, απαιτείται τροποποίηση; Επίσης, το 2018 ο αγρότης επέλεξε να βάλει στον φάκελό του ελκυστήρα ιπποδύναμης 68 ίππων. Με βάση τις δυνατότητές του από πλευράς προβλεπόμενης καλλιέργειας η ιπποδύναμη του τρακτέρ κυμαίνεται μεταξύ 70 και 80 ίππων. Χρειάζεται τροποποίηση; Έχουμε ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κόψουν τιμολόγιο και δεν τους αφήνουμε να προχωρήσουν, γιατί δεν έχει ξεκαθαριστεί μια σειρά θεμάτων. Κάτι που είναι, επίσης, σημαντικό να διευκρινιστεί με λεπτομέρεια είναι η λεγόμενη εκχώρηση επιδότησης, είτε σε προμηθευτή, είτε σε τραπεζικό ίδρυμα. Θα πρέπει να χυθεί φως ως προς αυτήν τη δυνατότητα. Αυτήν τη στιγμή, δεν έχουμε ατομική απόφαση ένταξης. Χρειάζεται να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες από το υπουργείο σε συνεργασία με τις τράπεζες».

H ίδια μας είπε: «Υπάρχει δυσκολία στο ότι ορισμένα τραπεζικά ιδρύματα θέτουν ως προϋπόθεση στον δανειζόμενο να δεσμευθεί ότι δεν θα προχωρήσει διά παντός σε τροποποίηση του επενδυτικού του σχεδίου. Σε αυτό, μέχρι σήμερα, η απάντηση που έχω λάβει και προσωπικά από προϊστάμενο τραπεζικού υποκαταστήματος είναι ότι “δεν κάνουμε πίσω”. Η πλειονότητα των πελατών μας θέλει να προβεί σε τροποποίηση. Είναι κάτι λογικό, από τη στιγμή που έχουν περάσει δύο χρόνια από την κατάθεση των φακέλων. Ενδεχομένως, η τράπεζα φοβάται ότι η τροποποίηση μπορεί να τον ρίξει κάτω από το όριο επιλεξιμότητας ή κατά την υλοποίηση να χαθεί μέρος του εγκεκριμένου προϋπολογισμού».

Την άποψή του κατέθεσε στην «ΥΧ» ο παραγωγός από την Καρδίτσα, Χρήστος Χ.: «Όταν είχα φτιάξει τον φάκελο της επένδυσής μου, είχα βάλει ένα τρακτέρ και ένα κοπτικό για τριφύλλια που κοστίζει 30.000. Εν τω μεταξύ, όμως, η τιμή στο τριφύλλι εξευτελίστηκε και σκέφτηκα αντί γι’ αυτό να βάλω αλέτρι και δισκόσβαρνα για τις αροτραίες μου καλλιέργειες. Θα κάνω τροποποίηση. Είναι κάτι λογικό, οι ανάγκες των αγροτών αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά και οι συνθήκες στην αγορά μεταβάλλονται. Για τον αγρότη ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι δύσκολοι μήνες, δεν έχει έσοδα. Έσοδα περιμένουμε και από τα προϊόντα, αλλά και από την άμεση ενίσχυση για να σκεφτούμε το ενδεχόμενο του δανεισμού. Ρώτησα και για τις μικροπιστώσεις, αλλά στην τράπεζα μου είπαν ότι ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει». Για το ζήτημα των τροποποιήσεων, ο μελετητής από τη Λακωνία, Χρύσανθος Κωστάκος, δήλωσε: «Είναι σύνηθες, μετά τις εγκρίσεις να προχωράμε σε τροποποιήσεις. Είναι και κακιά συνήθεια κατά μία έννοια, όμως, τόσο η δυνατότητα των πληρωμών όσο και των τροποποιήσεων παραμένει ανενεργή στο ΠΣΚΕ».

Χρηματοδότηση: Χτίζεται «μομέντουμ», αλλά υπάρχει δρόμος

Αναμφίβολα, η πιο σημαντική συζήτηση την περίοδο υλοποίησης των επενδύσεων αφορά τον τραπεζικό δανεισμό. Το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι δικαιούχοι που εντάσσονται στην ενίσχυση του ΠΑΑ, αλλά και η αδυναμία του ΠΣΚΕ να υποστηρίξει αιτήματα και εκταμιεύσεις πληρωμών αποτελούν τους κυριότερους λόγους της απουσίας ρευστότητας στην αγορά. Εκτός από μία μερίδα παραγωγών που διαθέτουν τα κεφάλαια και είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν την επένδυσή τους ούτως η άλλως, μεγάλος αριθμός αγροτών καταβάλλει προσπάθειες, ώστε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Πρέπει να γίνει αντιληπτό από την πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ότι οι επενδύσεις των αγροτών για εκσυγχρονισμό θα συμβάλουν στο σύνολο της υποδομής της χώρα μας. Πόσο μάλλον τους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε λόγω της μείωσης του τουρισμού κατά 70%, έναν κλάδο που συμβάλει σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας μας.

Το χάσιμο από την μη έγκαιρη υλοποίηση των Σχεδίων Βελτίωσης μας ζημιώνει από όλες τις πλευρές.

Οι παραγωγοί χάνουν από το αγροτικό τους εισόδημα γιατί δεν μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή τους μέσω του εκσυγχρονισμού. Η πανδημία είναι πλέον μόνιμη απειλή για τη σταθερότητα της αγοράς με αποτέλεσμα την επιφυλακτικότητα των επενδυτών γενικότερα.

Υπάρχουν βέβαια και οι αγρότες μας που βρίσκονται σε ομηρία διότι έχουν προχωρήσει σε αγορά εξοπλισμού και δεν μπορούν να υποβάλουν αιτήματα κατάθεσης τιμολογίων ώστε να γίνει η εκταμίευση της επιδότησης διότι το σύστημα δεν είναι ακόμη έτοιμο.

Πολλές Ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις του κλάδου μας, προχωρήσανε σε αγορές Α’ Ύλών και προσλήψεις προσωπικού βασιζόμενες ότι μετά τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της έκθεσης Agrotica 2020 θα είχαν άμεση αύξηση των πωλήσεων τους. Δυστυχώς όμως η κωλυσιεργία των Σχεδίων Βελτίωσης σε συνδυασμό με την πανδημία, έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα, οικονομική συρρίκνωση του κλάδου και απολύσεις προσωπικού.

Αρκεί να σας αναφέρω ότι οι Ιταλοί έχουν υλοποιήσει και ολοκληρώσει τα αντίστοιχα σχέδια βελτίωσης εδώ και δύο χρόνια. Στην Ελλάδα γιατί τέτοια χρόνο – καθυστέρηση;

Όταν οι τεχνικές δυσκολίες υλοποίησης του προγράμματος 4.1.1 από μέρους της διαχειριστικής αρχής ξεπερνούν την αναγκαιότητα της ίδιας της αγοράς αυτό σημαίνει ότι δεν είμαστε σε σωστό δρόμο και πρέπει να αλλάξουμε πορεία άμεσα.

Στις μέρες μας η πραγματική διάσταση του προβλήματος των Σχεδίων Βελτίωσης προϋποθέτει να έχουμε στόχο την άμεση υλοποίηση τους. Η προτεραιότητα προς αυτή τη κατεύθυνση, η ευελιξία και οι δυναμικές αποφάσεις από μέρους του ΥΠΠΑΤ θεωρούνται απαραίτητες.

Πηγή: https://www.ypaithros.gr

Written by REKOR

Εντός του Ιουλίου η προκαταβολή ενιαίας ενίσχυσης 2020

Μέσα στον Ιούλιο, µε ταµειακή διευκόλυνση και µε συνοπτικές διαδικασίες αναµένεται να πραγµατοποιηθεί η προκαταβολή έως και του 80% της ενιαίας ενίσχυσης. Όπως δήλωσε στην εφηµερίδα ο υπουργός Μάκης Βορίδης, πολιτικά η απόφαση είναι ειληµµένη και µένουν µόνο τεχνικές λεπτοµέρειες για να υλοποιηθεί.

Με βάση το σχεδιασμό που προωθεί ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, αυτά τα οποία επιδιώκονται είναι τα εξής:

– χαµηλότοκος δανεισµός του δηµοσίου για τρεις µήνες (επιτόκιο κάτω του 0,5%)

– δυνατότητα συµψηφισµού της προκαταβολής µε υποχρεώσεις των δικαιούχων

-ολοκλήρωση των δηλώσεων ΟΣ∆Ε έτσι ώστε να αποφευχθούν δυσάρεστα συνεπακόλουθα.

Σε κάθε περίπτωση, οι ανάγκες και η πίεση των αγροτών είναι τέτοια που δεν αφήνουν περιθώρια για άλλο δρόµο.

Πως δρομολογούνται οι υπόλοιπες πληρωμές

Μετά την πίστωση των 9 εκατ. ευρώ στους ανθοπαραγωγούς,  σειρά έχουν τα περιβόητα 31 εκατ. ευρώ στους αιγοπροβατοτρόφους. Σύµφωνα µε τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Μάκη Βορίδη στη Βουλή, την επόµενη εβδοµάδα ο φάκελος της εν λόγω ενίσχυσης θα βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προς έγκριση.

Και µπορεί βέβαια τα χρήµατα να έχουν ήδη δεσµευτεί από τα εθνικά κονδύλια, ωστόσο η γραφειοκρατία είναι συγκεκριµένη και απαιτεί πρώτα την υπογραφή και δηµοσίευση της σχετικής ΚΥΑ των υπουργείων Οικονοµικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και µετά να δοθεί η εντολή στον ΟΠΕΚΕΠΕ για να πιστωθούν οι λογαριασµοί των δικαιούχων, αφού σταλεί η τελική λίστα αυτών.  Μ’ αυτά και µ’ αυτά, η επόµενη εβδοµάδα πρέπει να θεωρείται χαµένη, µε το καλύτερο σενάριο να µιλά για πληρωµή στο τέλος Ιουλίου.

Πιο γρήγορα αναµένεται να πάρουν χρήµατα οι παράκτιοι αλιείς, δεδοµένου ότι στη ∆ιαύγεια υπάρχει ήδη η σχετική ΚΥΑ, που αφορά ενισχύσεις ήσσονος σηµασίας 15,3 εκατ. ευρώ. Μέχρι τέλος Ιουλίου, θα ακολουθήσουν και οι παραγωγοί λαϊκών αγορών. Παράλληλα, σύµφωνα µε τον υπουργό, Μάκη Βορίδη, την ερχόµενη εβδοµάδα αναµένεται να ανακοινωθεί και στήριξη για την πατάτα.

Πάντως να σηµειωθεί ότι µέχρι την περασµένη Τρίτη 30 Ιουνίου, ολοκληρώθηκαν χωρίς προβλήµατα οι πιστώσεις 36 εκατ. ευρώ για τα Βιολογικά του 2019, οι εξοφλήσεις της ενιαίας ενίσχυσης και των νησιών του Αιγαίου, συνολικού ποσού 42 εκατ. ευρώ, καθώς και τα υπόλοιπα από περσινά προγράµµατα και 8,5 εκατ. ευρώ για την εξισωτική της περασµένης χρονιάς. Αξίζει να σηµειωθεί ότι αυτές τις ηµέρες έγινε και µια συµπληρωµατική κατανοµή δικαιωµάτων από το Εθνικό Απόθεµα, µετά τους τελευταίους διασταυρωτικούς ελέγχους, που αύξησαν τον κουµπαρά του έτους από τα 23 εκατ. ευρώ που διανεµήθηκαν τον περασµένο ∆εκέµβριο.

Σχετικά µε τις πληρωµές που έγιναν:

Βιολογικά: Για τις δράσεις της φυτικής παραγωγής διατέθηκαν 21.688.887,44 ευρώ και για τις δράσεις της ζωικής παραγωγής 14.821.849,12 ευρώ πανελλαδικά. Συνολικά για το έτος εφαρµογής 2019 το συνολικό ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται σε 113.868.804,54 ευρώ. Ενστάσεις υποβάλλονται µέχρι και την Τετάρτη 15 Ιουλίου.

Νιτρικά: Το ποσό της δεύτερης εκκαθάρισης των νιτρικών για το 2019 ήταν 52.166,04 ευρώ πανελλαδικά. Ενστάσεις υποβάλλονται διαδικτυακά µέχρι τις 16 Ιουλίου.

Ορυζώνες: Στους ενταγµένους του δεύτερου έτους εφαρµογής πιστώθηκαν 1.070,68 ευρώ πανελλαδικά. Ενστάσεις έως 10 Ιουλίου.

Κοµφούζιο:  Στους ενταγµένους του δεύτερου έτους εφαρµογής της 2ης Πρόκλησης και του τρίτου έτους εφαρµογής της 1ης Πρόσκλησης πιστώθηκαν 17.013,33 ευρώ πανελλαδικά. Ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά µέχρι την Παρασκευή 10 Ιουλίου.

Αυτόχθονες φυλές:  Ολοκληρώθηκε η πληρωµή  δεύτερης εκκαθάρισης του 100% των αιτούµενων ποσών ενίσχυσης στους ενταγµένους παραγωγούς της δεύτερης  πρόσκλησης για το έτος εφαρµογής 2019, µε το ποσό των  8.421,58 ευρώ σε 3 δικαιούχους πανελλαδικά. Ενστάσεις µέχρι την Παρασκευή 10 Ιουλίου ηλεκτρονικά.

Ελαιώνας Άµφισσας: Ολοκληρώθηκε ο υπολογισµός πληρωµών δεύτερης εκκαθάρισης για το έτος εφαρµογής 2019, µε το ποσό των 2.089,97 ευρώ πανελλαδικά. Ενστάσεις µέχρι τις 17 Ιουλίου.

Αυξηµένη η ενίσχυση αγελαδινού για παραγωγή τυριών στα νησιά

Πιστώθηκαν 1.038.808 ευρώ σε 355 παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος, 245.204 ευρώ σε 803 παραγωγούς αίγειου και 2.364.372 ευρώ σε 2.541 παραγωγούς πρόβειου γάλακτος για παραγωγή τυριού στα νησιά του Αιγαίου. Προηγήθηκε απόφαση, που καθόριζε την ενίσχυση σε 56,78 ευρώ ανά τόνο αγελαδινού και αίγειου γάλακτος και σε 81,12 ευρώ πρόβειου για το 2019. Για το 2018, η ενίσχυση ήταν στα 46,2 ευρώ και στα 66,10 ευρώ αντίστοιχα.

Εξόφληση εξισωτικής 2019,

ενστάσεις μέχρι 23 Ιουλίου 2020

Στις 30 Ιουνίου «έγραψε» ο ΟΠΕΚΕΠΕ την εξόφληση της εξισωτικής του 2019, µε το ποσό των 8,5 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί, κατά τα γνωστά, η διαδικασία των ενστάσεων µέχρι τις 23 Ιουλίου, ενώ σηµειώνεται ότι στους «τυχερούς» ήταν και περίπου 5.000 αγρότες και κτηνοτρόφοι, που έµειναν εκτός επειδή ελάµβαναν σύνταξη χηρείας. Πιο συγκεκριµένα, σύµφωνα µε την ανακοίνωση του Οργανισµού Πληρωµών, «το συνολικό ποσό και για τα τρία υποµέτρα του Μέτρου 13 ανέρχεται σε  8.570.020,83 ευρώ και αφορά 34.419 δικαιούχους. Ειδικότερα:

Για το Υποµέτρο 13.1 «Χορήγηση αντισταθµιστικής ενίσχυσης σε ορεινές περιοχές» καταβλήθηκαν 5.724.721,43 ευρώ σε 18.333 δικαιούχους,

Για το Υποµέτρο 13.2 «Χορήγηση αντισταθµιστικής ενίσχυσης σε περιοχές µε φυσικούς περιορισµούς εκτός των ορεινών» καταβλήθηκαν  2.492.528,99 ευρώ σε  14.719 δικαιούχους και

Για το Υποµέτρο 13.3 «Χορήγηση αντισταθµιστικής ενίσχυσης σε περιοχές µε ειδικά µειονεκτήµατα» καταβλήθηκαν 352.770,41 ευρώ σε 1.367 δικαιούχους».

Πηγή: https://www.agronews.gr

 

Written by REKOR

Ενίσχυσεις από 7.000 έως 50.000 ευρώ λόγω κορωνοϊού

O ΥπΑΑΤ, Μάκης Βορίδης χαιρετίζει την απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Γεωργίας και του Ευρωκοινοβουλίου να εγκρίνουν και να υπερψηφίσουν το Εξαιρετικό Προσωρινό Μέτρο Στήριξης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση γίνεται το πρώτο σημαντικό βήμα για την αξιοποίηση αδιάθετων κονδυλίων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου αυτά να διατεθούν σε αγρότες και επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό μέχρι του ποσού των 7.000 ευρώ για κάθε αγρότη και 50.000 ευρώ για κάθε μικρομεσαία αγροτική επιχείρηση.

Το σχέδιο του κανονισμού προβλέπει μάλιστα τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου μέτρου σε ποσοστό 2% του ΠΑΑ, γεγονός που δικαιώνει τη θέση και τις επιδιώξεις της πατρίδας μας για τη διάθεση επιπλέον πόρων υπέρ των αγροτών τις οποίες είχε εκφράσει ο κ. Βορίδης στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διεξήχθη μέσω τηλεδιάσκεψης στις 13 Μαΐου 2020.

Σημειώνεται ότι το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε παράλληλα την επέκταση του χρόνου καταβολής της συγκεκριμένης ενίσχυσης μέχρι τον Ιούνιο του 2021 με την καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων να ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2020.

Το σχέδιο κανονισμού αναμένεται να κατατεθεί στο Συμβούλιο προς έγκριση και εν συνεχεία ο νέος νόμος της ΕΕ θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδας της και θα τεθεί σε άμεση ισχύ.

Πηγή: https://www.taxheaven.gr

Written by REKOR

Oλοκληρώνεται σύντομα η εξέταση ενστάσεων Σχεδίων Βελτίωση

Να πραγματοποιηθεί η όσο των δυνατόν γρηγορότερη εκδίκασή των ενστάσεων στα Σχέδια Βελτίωσης καλεί η ΠΟΓΕΔΥ, υποστηρίζοντας παράλληλα πως ήδη κάποιες από τις περιφέρειες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό στην εξέταση των ενστάσεων και σχεδόν έχουν τελειώσει.

Αφορμή για το σχετικό δελτίο τύπου της ΠΟΓΕΔΥ είναι η λήξη της διορίας για τις ενστάσεις σε κάποιες Περιφέρειες που είχαν δώσει μία ακόμη μικρή παράταση μέχρι τις 12 Ιουνίου.

Αναλυτικά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων αναφέρει:

Λήγει σήμερα και η τελευταία εξαιτίας του COVID19 παράταση της προθεσμίας υποβολής των ενδικοφανών προσφυγών (ενστάσεων) για τα Σχέδια Βελτίωσης (υπομέτρο 4.1-Στήριξη για επενδύσεις σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 στις περισσότερες περιφέρειες της χώρας. Οι συγκεκριμένες εννέα περιφέρειες συγκεντρώνουν την συντριπτική πλειοψηφία των προτάσεων που υποβλήθηκαν πανελλαδικά και δυστυχώς η πανδημία του κορωνοϊού δεν άφησε ανεπηρέαστη και την διαδικασία των ενστάσεων η οποία συνέπεσε χρονικά με αυτήν.

Η ΠΟΓΕΔΥ, από την αρχή της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων στο υπομέτρο 4.1 και στη συνέχεια στην διαδικασία της αξιολόγησης αυτών, έκανε πολλές παρεμβάσεις και στάθηκε αρωγός στο Yπουργείο, στους συναδέλφους και στους υποψηφίους.

Υποστηρίξαμε με σθένος αυτούς που συγκροτημένα συμφέροντα επιχείρησαν να συκοφαντήσουν και ενθαρρύναμε με τον πλέον θερμό τρόπο τους συναδέλφους να μετάσχουν πανελλαδικά στις αξιολογήσεις των προτάσεων. Τέλος, με την λήξη της Agrotica 2020, αφού επισημάναμε την επιτυχία της αξιολόγησης, επισημάναμε και κάποια προβληματικά σημεία σε ότι αφορά την ανισομερή κατανομή των κονδυλίων.

Σήμερα, ευελπιστώντας ότι η πανδημία του κορωνοϊού δεν θα προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα, καλούμε τους συναδέλφους που συμμετέχουν στις Eπιτροπές ενστάσεων, παίρνοντας όλες τις δυνατές προφυλάξεις, να κάνουν το καλύτερο δυνατόν για την όσο των δυνατόν γρηγορότερη εκδίκασή τους. Ήδη κάποιες από τις περιφέρειες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό στην εξέταση των ενστάσεων και σχεδόν έχουν τελειώσει. Παράλληλα καλούμε τις υπηρεσίες των συναδέλφων να κάνουν το παν δυνατόν για την διευκόλυνση του έργου τους. Πρέπει να τους παρέχουν όλη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και προσωρινή απαλλαγή από άλλα αντικείμενα εάν απαιτείται, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στο τεράστιο έργο που καλούνται άμεσα να διεκπεραιώσουν.

Τέλος, ενημερώνουμε τους συναδέλφους πως ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κων/νος Σκρέκας, δεσμεύτηκε προς την ΠΟΓΕΔΥ για την ταχεία πληρωμή των αξιολογητών των Σχεδίων βελτίωσης με την λήξη της διαδικασίας εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών. Η δέσμευση αυτή προς την Ομοσπονδία μας κρίθηκε αναγκαία, καθώς δυστυχώς οι ψίθυροι και οι φήμες πολλές φορές δημιουργούν ένα κλίμα αναξιοπιστίας και αποπροσανατολίζουν τους εργαζομένους από τα πραγματικά προβλήματα.

Πηγή: https://www.agronews.gr

Written by REKOR

Χωρίς κατώτατο όριο τα αιτήματα πληρωμών στα Σχέδια Βελτίωσης

Την αύξηση των αιτημάτων πληρωμής από τρία σε τέσσερα και την αφαίρεση της υποχρέωσης για τους δικαιούχους να καλύπτουν με το κάθε αίτημα τουλάχιστον το 20% του προϋπολογισμού, προβλέπει η 5η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Σχεδίων Βελτίωσης που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.

Στην τροποποιητική απόφαση (διαθέσιμη  εδώ), προβλέπεται παράλληλα πως τα τρακτέρ και τα µελισσοκοµικά φορτηγά θα µπορούν να επιδοτηθούν ακόµα και αν έχουν ταξινοµηθεί 48 µήνες πριν λόγω των καθυστερήσεων στις εγκρίσεις που είχαν παρατηρηθεί. Επιπλέον, σημειώνονται ορισμένες διευκρινήσεις για τις τροποποιήσεις στο φυσικό αντικείμενο των φακέλων από τους δικαιούχους και ξεκαθαρίζεται πως δεν επιτρέπεται η μεταφορά ποσών προς επενδύσεις των οποίων ο αιτούμενος προϋπολογισμός είχε μειωθεί κατά την εγκριτική διαδικασία.

Αναλυτικότερα τα κυριότερα άρθρα αναφέρουν:

Άρθρο 1

Η παράγραφος 16 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «Μακροχρόνιες Υποχρεώσεις είναι οι δεσµεύσεις που οφείλει να τηρεί ο δικαιούχος από το έτος που αφορά η Ενιαία ∆ήλωση Εκµετάλλευσης που έπεται της ηµεροµηνίας ολοκλήρωσης υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου και για πέντε έτη. Η µελλοντική κατάσταση συµπίπτει µε το πρώτο έτος των µακροχρόνιων υποχρεώσεων.»

Άρθρο 2

Το άρθρο 9 τροποποιείται ως εξής:

1. Στο τέλος περίπτωσης 1.3.6 του άρθρου 9 προστίθεται το εξής εδάφιο: «Αντίστοιχα στις επενδύσεις ίδρυσης ή επέκτασης ή µετεγκατάστασης θερµοκηπιακών εγκαταστάσεων περιλαµβάνονται και οι δαπάνες των συστηµάτων θέρµανσης για τη λειτουργία τους.»

2. Η περίπτωση 2.2.7 αντικαθίσταται ως εξής: « Η ηµεροµηνία έκδοσης του δελτίου ταξινόµησης του ελκυστήρα να είναι έως 48 µήνες προγενέστερη της ηµεροµηνίας έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας αυτού.

3. Η περίπτωση 5.1.4 αντικαθίσταται ως εξής: « Η ηµεροµηνία έκδοσης του δελτίου ταξινόµησης του ανθοκοµικού αυτοκινήτου να είναι έως 48 µήνες προγενέστερη της ηµεροµηνίας έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας αυτού.

4. Η περίπτωση 6.1.5 αντικαθίσταται ως εξής: « Η ηµεροµηνία έκδοσης του δελτίου ταξινόµησης του φορτηγού να είναι έως 48 µήνες προγενέστερη της ηµεροµηνίας έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας αυτού.»

Άρθρο 10

Στο άρθρο 26 η παράγραφος 2 τροποποιείται ως εξής: «Ο δικαιούχος µε βάση την πρόοδο υλοποίησης του επενδυτικού του σχεδίου, δύναται να καταθέσει έως και τέσσερις αιτήσεις πληρωµής. Κάθε αίτηση µερικής πληρωµής γίνεται δεκτή εφόσον µετά την υποβολή της αποµένει προς υλοποίηση τουλάχιστον 20% του συνολικού εγκεκριµένου προϋπολογισµού.»

Άρθρο 9

Το άρθρο 25 αντικαθίσταται ως εξής:

Άρθρο 25 Τροποποίηση πράξης: […] Με το αίτηµα τροποποίησης πρέπει να τεκµηριώνονται, κατά τον τρόπο που προβλέπεται και για την αρχική έγκριση και ιδίως:

5.1 Η αναγκαιότητα της τροποποίησης.

5.2 Το εύλογο κόστος αυτής.

5.3 Ότι, στην µελλοντική κατάσταση, α) τα νέα µεγέθη ή οι δυναµικότητες των επενδύσεων που προκύπτουν µετά από ενδεχόµενη µείωση επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της εκµετάλλευσης ή των δραστηριοτήτων του συλλογικού σχήµατος και β) ότι η ενδεχόµενη αύξηση των µεγεθών ή της δυναµικότητας των επενδύσεων είναι απαραίτητη προκειµένου

να καλυφθούν οι ανάγκες λειτουργίας της εκµετάλλευσης ή οι δραστηριότητες του συλλογικού σχήµατος.

5.4 Ότι µε το αίτηµα τροποποίησης, δεν επηρεάζονται τα σηµεία που ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης – γνωµοδότησης (όπως π.χ. ελάχιστο οικονοµικό µέγεθος, η ελάχιστη απαιτούµενη βαθµολογία, κ.λπ.) σε βαθµό που να καθιστούν την πράξη µη επιλέξιµη.

5.5 Ότι η αιτούµενη τροποποίηση δεν έρχεται σε αντίθεση µε το ισχύον θεσµικό πλαίσιο των δράσεων 4.1.1 και 4.1.3.

5.6 Ότι στην περίπτωση µη υλοποίησης των εγκεκριµένων επενδύσεων που υπολείπονται για την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, αποδεικνύεται η νόµιµη λειτουργία της εκµετάλλευσης όπως απαιτείται κατά περίπτωση προκειµένου το έργο να θεωρείται ολοκληρωµένο.

Κόβει μόρια η καινοτομία στα Σχέδια Βελτίωσης με το νέο οδηγό ενστάσεων

Την απόρριψη όλων των συμπληρωματικών εγγράφων τεκμηρίωσης για όσους έχασαν πολύτιμους βαθμούς από το κριτήριο «καινοτομίας», εισηγείται η Μονάδα Επενδύσεων για την εξέταση των ενστάσεων στα Σχέδια Βελτίωσης, σύμφωνα με το νέο οδηγό που εξέδωσε.

Η διαδικασία των ενστάσεων είναι ανοιχτή μέχρι τις 11 Μαΐου
για την υποβολή ενστάσεων, με τις διαχειριστικές αρχές να επισημαίνουν σε ενημέρωση προς τους μελετητές πως δεν θα υπάρξει νέα παράταση, ζητώντας να προχωρήσουν άμεσα στις οριστικοποιήσεις.

Όσον αφορά την αξιολόγηση των ενστάσεων, ο νέος οδηγός, αποσαφηνίζει περαιτέρω ορισμένα ζητήματα με τις ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες, ενώ, μέσω στοιχείων που είχαν δηλωθεί στο ΟΣΔΕ το 2017 θα γίνεται η ανάκτηση στοιχείων για να εξεταστούν τυχόν λάθη στην υφιστάμενη τυπική απόδοση.

Τονίζεται επιπλέον πως η απόδοση βαθμολογίας για το κριτήριο της καινοτομίας πρέπει να γίνεται αυστηρά εξετάζοντας την αιτιολόγηση και τα έγγραφα που τυχόν έχουν συμπεριληφθεί στον φάκελο υποψηφιότητας μέχρι και την ολοκλήρωση των εργασιών της πρωτοβάθμιας γνωμοδοτικής επιτροπής. Η συμπληρωματική τεκμηρίωση, που ενδεχομένως έχει υποβληθεί με την ένσταση, δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη καθώς έρχεται να θεραπεύσει την ελλιπή τεκμηρίωση του αρχικού φακέλου, δηλαδή την παράληψη στην μελέτη και όχι την εσφαλμένη απόφαση της Διοίκησης.

Αναλυτικά οι οδηγίες αναφέρουν:

Δεν γίνονται αποδεκτές και απορρίπτονται χωρίς εξέταση οι ενστάσεις των δικαιούχων στις εξής περιπτώσεις:

1. Όταν υποβάλλονται ηλεκτρονικά χωρίς να υπάρξει κατόπιν φυσική προσκόμιση φακέλου.

2. Όταν ο φυσικός φάκελος υποβάλλεται εκτός των αποδεκτών προθεσμιών.

3. Όταν ο φυσικός φάκελος υποβάλλεται χωρίς τα δικαιολογητικά τα οποία έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά στο ΠΣΚΕ με εξαίρεση τις περιπτώσεις που αφορούν μεμονωμένα δικαιολογητικά των οποίων η μη φυσική υποβολή οφείλεται σε προφανές σφάλμα.

4. Όταν ο φυσικός φάκελος υποβάλλεται με δικαιολογητικά για τα οποία δεν έχει γίνει προηγουμένως ηλεκτρονική υποβολή στο ΠΣΚΕ με εξαίρεση τις περιπτώσεις που αφορούν την παράληψη ανάρτησης ελάχιστου αριθμού δικαιολογητικών που οφείλεται σε προφανές σφάλμα.

Οδηγίες ελέγχου της ένστασης

Για τη διενέργεια του ελέγχου της ένστασης, ανάλογα με τους λόγους για τους οποίους προσφεύγει ο δικαιούχος, η επιτροπή ακολουθεί την ροή των πινάκων όπως αυτοί εμφανίζονται στην γνωμοδότηση της αίτησης στήριξης. Οι οδηγίες για την αξιολόγηση των λόγων της ένστασης και για την, εξ αυτής, μεταβολή των στοιχείων της γνωμοδοτικής

επιτροπής είναι αυτές που δίδονται στον Οδηγό Αξιολόγησης. Ειδικά θέματα ελέγχου ενστάσεων.

1. Μηδενική τυπική απόδοση υφισταμένης.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η αίτηση έχει υποβληθεί χωρίς να έχει συμπληρωθεί η καρτέλα με τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης (καρτέλα 4.1 στην ενότητα 4 του ΠΣΚΕ). Το πεδίο επιλογής ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΣΔΕ στη καρτέλα ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ της Ενότητας ΙΙ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ-ΦΟΡΕΑ υπάρχει για τις περιπτώσεις ένστασης όπου ο δικαιούχος έχει υποβάλει την αίτηση στήριξης χωρίς να έχει συμπληρωθεί η καρτέλα με τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης ενώ έχει συμπληρώσει την αντίστοιχη καρτέλα για την μελλοντική κατάσταση. Η επιτροπή ενστάσεων ανακτά, μέσω του ΠΣΚΕ, τα στοιχεία του ΟΣΔΕ για την υφιστάμενη κατάσταση και στη συνέχεια αξιολογεί την αίτηση. Η ενέργεια αυτή πραγματοποιείται με την ενεργοποίηση του checkbox του συγκεκριμένου πεδίου ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΣΔΕ. Η ενημέρωση αφορά μόνο τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης και δεν αντιγράφεται στις καρτέλες της μελλοντικής κατάστασης τα οποία παραμένουν αμετάβλητα όπως έχουν οριστικοποιηθεί από την Γνωμοδοτική Επιτροπή κατά την εξέταση της αίτησης στήριξης του υποψηφίου. Υπενθυμίζουμε ότι η επιτροπή ενστάσεων, μετά την ολοκλήρωση της ανάκτησης των στοιχείων ΟΣΔΕ, πρέπει να συμπληρώσει τα πεδία «ΠΟΠ/ΠΓΕ» και «Βιολογική / Ολοκληρωμένη» στα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης. Προσοχή: Στις περιπτώσεις όπου τόσο η υφιστάμενη όσο και η μελλοντική κατάσταση δεν είχαν συμπληρωθεί, η ένσταση απορρίπτεται.

2. Φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες.

Στις περιπτώσεις που στην αίτηση στήριξης είχε προσκομιστεί ασφαλιστική ή/και φορολογική ενημερότητα που είχαν λήξει κατά την ημερομηνία οριστικοποίησης της αίτησης στήριξης (β’ στάδιο) ή είχε προσκομιστεί βεβαίωση ασφάλισης αντί για ασφαλιστική ενημερότητα, η ενδικοφανής προσφυγή γίνεται αποδεκτή εφόσον προσκομίζεται έγγραφο από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ-ΟΓΑ) ή/και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) που να αποδεικνύει ότι κατά την ημερομηνία οριστικοποίησης του β’ σταδίου της αίτησης στήριξης ο υποψήφιος ήταν ασφαλιστικά ή/και φορολογικά ενήμερος.

Προσοχή στα εξής:

α) Η προσκόμιση φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας για το τρέχον διάστημα ή για διάστημα προγενέστερο ή μεταγενέστερο της ημερομηνίας οριστικοποίησης του δευτέρου σταδίου της ηλεκτρονικής υποβολής, επ’ ουδενί μπορεί να θεραπεύσει τις απορρίψεις που έχουν ως αίτιο τους λόγους που έχουν περιγραφεί ανωτέρω.

β) Οι περιπτώσεις όπου με την υποβολή της αίτησης στήριξης δεν έχει προσκομισθεί κάποιο έγγραφο για την απόδειξη της φορολογικής ή/και ασφαλιστικής ενημερότητας δεν θεραπεύονται, παρά μόνο με την προσκόμιση ενημερότητας η οποία είχε εκδοθεί πριν την οριστικοποίηση του δευτέρου σταδίου της ηλεκτρονικής αίτησης, κάλυπτε την ημερομηνία οριστικοποίησης του δευτέρου σταδίου αλλά, λόγω προφανούς σφάλματος, δεν υποβλήθηκε.

3. Βαθμολογία κριτηρίου καινοτομίας.

α) Η απόδοση βαθμολογίας για το κριτήριο της καινοτομίας πρέπει να γίνεται αυστηρά εξετάζοντας την αιτιολόγηση και τα έγγραφα που τυχόν έχουν συμπεριληφθεί στον φάκελο υποψηφιότητας μέχρι και την ολοκλήρωση των εργασιών της πρωτοβάθμιας γνωμοδοτικής επιτροπής. Η συμπληρωματική τεκμηρίωση, που ενδεχομένως έχει υποβληθεί με την

ένσταση, δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη καθώς έρχεται να θεραπεύσει την ελλιπή τεκμηρίωση του αρχικού φακέλου, δηλαδή την παράληψη στην μελέτη και όχι την εσφαλμένη απόφαση της Διοίκησης.

β) Οι περιπτώσεις καινοτομίας έχουν περιγραφεί για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα στους πίνακες 1.6.1 και 1.6.2 και για τα συλλογικά σχήματα στον πίνακα 1.10 του παραρτήματος 2 της πρόσκλησης. Συνεπάγεται ότι οι πίνακες αυτοί χρησιμοποιούνται για τους αντίστοιχους υποψήφιους που αφορούν και δεν επιτρέπεται να γίνεται συνδυαστική χρήση τους. Οποιαδήποτε βαθμολόγηση, από τη δευτεροβάθμια επιτροπή, επενδυτικής δαπάνης ως καινοτόμου χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σε αυτούς τους πίνακες, πρέπει να είναι κατάλληλα αιτιολογημένη σύμφωνα με το ανωτέρω (α) και να έχει προηγηθεί επικοινωνία με τη ΔΑΟΠ της οικείας περιφέρειας η οποία να καταγράφεται στο πόρισμα της δευτεροβάθμιας επιτροπής.

4. Πρακτικό Επιτροπής Ενστάσεων.

Το κείμενο της τεκμηρίωσης του πορίσματος της επιτροπής ενστάσεων καταχωρίζεται στη καρτέλα X.2 ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ και το κείμενο τεκμηρίωσης που αφορά επί μέρους επενδυτικές δαπάνες καταχωρίζεται στο πεδίο Παρατηρήσεις κάθε επενδυτικής δαπάνης. Το Πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων (.pdf) είναι διαθέσιμο στην ενότητα Εκτυπώσεις μετά την οριστικοποίηση της εξέτασης της ένστασης και περιλαμβάνει την παραπάνω τεκμηρίωση. Επισημαίνεται ότι το πρακτικό αυτό περιέχει αναλυτικά τις επιλέξιμες επενδύσεις καθώς και τυχόν ειδικούς όρους καθώς είναι το πρακτικό που θα ακολουθεί το δικαιούχο στην υλοποίηση του επενδυτικού του σχεδί

Πηγή: https://www.agronews.gr

Written by REKOR

Παράθυρο για την τρίμηνη αναστολή υποχρεώσεων για δάνεια πρώτης κατοικίας και ρυθμίσεις 120 δόσεων

 

Η αλήθεια είναι ότι και αυτή τη φορά τα πράγματα δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα σε ότι αφορά στους αγρότες, καθώς στη συνέχεια της ίδιας ανακοίνωσης γίνεται λόγος για συμμετοχή στην εν λόγω ρύθμιση φυσικών προσώπων που είναι δικαιούχοι των 800 ευρώ και σε επιχειρήσεις που εντάσσονται στους ΚΑΔ που πλήττονται από τον κορωνοϊό.

Το βέβαιο είναι ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση θα χρειασθούν περαιτέρω διευκρινήσεις. Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών πάντως αναφέρει τα εξής:

Δράσεις ανακούφισης υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, που ταυτόχρονα πλήττονται και από την εξάπλωση του κορονοϊού

Το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του μείζονος προβλήματος της υπερχρέωσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, που ταυτόχρονα πλήττονται και από την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, προβαίνει σε στοχευμένες ενέργειες, με σκοπό την ανακούφιση αυτής της κατηγορίας οφειλετών.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Οικονομικών, εξέδωσε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 75 Α’, 30-03-2020), σύμφωνα με την οποία:

  • Αναστέλλονται για 3 μήνες οι προθεσμίες που αφορούν σε διαδικασίες μετά την υποβολή της αίτησης, καθώς και πληρωμές δόσεων συμφωνημένης ρύθμισης οφειλών, στο πλαίσιο της προστασίας 1ης κατοικίας (Ν. 4605/2019) και του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, ομόρρυθμων εταίρων, ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών (Ν. 4469/2017). Η εν λόγω αναστολή πληρωμών αφορά μόνο τα φυσικά πρόσωπα δικαιούχους της οικονομικής ενίσχυσης των 800 ευρώ, καθώς και τις επιχειρήσεις που εντάσσονται στους ΚΑΔ που πλήττονται από τον κορονοϊό.

  • Αναστέλλονται για 3 μήνες οι προθεσμίες που αφορούν σε πληρωμές δόσεων στο πλαίσιο ρύθμισης οφειλών από προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση, στο πλαίσιο του Νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, που περιλαμβάνει μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες και μικρο-εμπόρους (Ν. 3869/2010). Η εν λόγω αναστολή πληρωμών αφορά μόνο σε όσους δικαιούχους θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση των 800 ευρώ.

  • Όσοι οφειλέτες δεν λάβουν την ανωτέρω οικονομική ενίσχυση, αλλά έχουν πληγεί από την κρίση του κορονοϊού, δύνανται να λάβουν την ως άνω τρίμηνη αναστολή πληρωμών, μόνο κατόπιν αίτησης του οφειλέτη και αξιολόγησης από την τράπεζα ή εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις.

Αυτονόητο είναι ότι η ανωτέρω αναστολή πληρωμών αποτελεί δικαίωμα του οφειλέτη και συνεπώς αυτός δύναται, εφόσον επιθυμεί, να συνεχίσει την εμπρόθεσμη πληρωμή των δόσεων προς την τράπεζα ή εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, χωρίς να κάνει χρήση της αναστολής, όπως ισχύει αντίστοιχα και για την αναστολή των υπολοίπων υποχρεώσεων (φορολογικών και ασφαλιστικών) των οφειλετών.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής της ανωτέρω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και Οικονομικών θα συγκεντρώσουν όλα τα ΑΦΜ των οφειλετών που πλήττονται από την πανδημία του κορονοϊού και τα οποία θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση των 800 ευρώ. Στη συνέχεια, τα εν λόγω ΑΦΜ θα αποσταλούν στις τράπεζες και στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, με σκοπό να τους παρέχουν την τρίμηνη αναστολή πληρωμών των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Όσοι δανειολήπτες δεν επιθυμούν να αποσταλούν τα ΑΦΜ τους στις τράπεζες και στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις αντίστοιχα, θα πρέπει να προβούν σε δήλωση εναντίωσης. Η δήλωση αυτή υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους http://www.keyd.gov.gr, επιλέγοντας το σύνδεσμο με τίτλο: «Δήλωση εναντίωσης παροχής στοιχείων σύμφωνα με την από 30-3-2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου». Εναλλακτικά, η εν λόγω δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά απευθείας στον ακόλουθο σύνδεσμο http://www1.gsis.gr/dsae/prp/faces/pages/index.xhtml?userRole=soo.

Η προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης εναντίωσης είναι επτά (7) εργάσιμες ημέρες από την έναρξη ισχύος της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, δηλαδή μέχρι και τις 9 Απριλίου 2020 (έως 11:59 μ.μ.).

Πηγή: https://www.agronews.gr

1 2 3 10
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this